Wat een stad! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu Wat een stad! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu

Wat een stad!

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Chai

28 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Zaterdag 26 oktober.
We kunnen eindelijk boarden, het is 21:40u en hebben dik een uur vertraging. We vliegen met een boeing 777 van Eva Air, wat een ding en wat gaan een hoop mensen dat vliegtuig in.
We vliegen 1 uur sneller, dus we hebben de vertraging ingehaald.
We hebben een rustige vlucht en hebben wat kunnen slapen.

Zondag 27 oktober.
13:30u Thaise tijd landen we op het vliegveld. Een super mooi en groot vliegveld, maar alles wijst voor zich en al snel belanden we in een hele lange rij voor de paspoort controle. Al snel raak ik aan de praat met een Nederlands meisje uit Friesland, zij sluit zich straks aan bij een groep van Arke en gaat met hun 15 dagen rondreizen. Zij is ook verpleegkundige, in het ziekenhuis in Friesland. Zusters onder elkaar hebben natuurlijk altijd praat ;), dus voor ik het weet zijn we aan de beurt. Onze bagage staat ook al klaar dus we kunnen door naar de aankomst hal. Daar staat een Thaise man met een bord "CHAI", hem moeten we hebben! We worden enthousiast verwelkomd en Chai wordt meteen overspoeld met vragen over zijn afkomst. De Thaise man helpt ons nog met het halen van Thaise Baht en het kopen van een Thaise simkaart.
We lopen naar buiten... BAM! Bangkok.. warm en druk! Er rijden heel veel taxi's in allerlei kleuren. Wij gaan met een VIP bus naar ons hotel, onderweg verteld de Thaise man over Thailand, hem zelf en leert ons wat Thais. We zien het hoogste gebouw van Thailand voorbij komen, tempels en het gebouw waar the Hangover 2 is opgenomen. Aan het einde van de rit is Chai gebombardeerd tot zijn derde zoon.

We zijn aangekomen in het hotel, aan de Riverside van Bangkok. Een mooi en modern hotel: Ibis Riverside hotel Bangkok. De kamer is netjes en schoon en we kijken uit over de rivier en de hoge gebouwen van Bangkok, wauw!
Even opfrissen en dan gaan we de straat op, wat een compleet andere wereld! Overal eet kraampjes op straat, restaurantjes, supermarkten, veel verkeer: scooters, taxi's in allerlei kleuren, tuctucs en oude maar ook hele dikke auto's. Als je even doorloopt is er ook een lokaal winkelcentrum. We zitten ongeveer 30km van het bruisende gedeelte van Bangkok, dus we houden het vandaag even bij de lokale winkels/restaurants.
Chai wordt flink nagekeken en roepen af en toe "niauw" (denken wij te horen). Het heeft te maken met mijn Europese afkomst. In hun ogen heeft Chai het goed gedaan > een Europees blond en blank meisje aan de haak geslagen. Wat "niauw" precies betekent komen we nog wel achter, wordt vervolgd..
We eten uitgebreid en heerlijk in een vis restaurant voor nog geen €12 met z'n tweeën.
Na het eten gaan we met de taxi naar een leuk winkelcentrum 3km verderop. Wat een leuke winkels en spullen, ik word hebberig maar hou me nog even in (op twee tassen na). We drinken nog wat bij een lokaal tentje om de hoek van het hotel en Chai eet nog een noedelsoep voor dat we naar bed gaan.

Maandag 29 oktober.
Chai is al vroeg wakker en bruist van de energie. Hij voelt zich thuis en op z'n gemak, leuk om te zien! Hij gaat de straat op terwijl ik nu nog even blijf liggen...

Rond 9uur zitten we al in de Skytrain op weg naar het bruisende gedeelte van Bangkok. We drinken eerst koffie bij Starbucks en raken aan de praat met een Thaise vrouw. Ze verteld de do en dont's van Bangkok, handig! Zij werkt in het ziekenhuis als kinderverpleegkundige en woont al haar hele leven in Bangkok. Ze regelt een tuctuc die ons brengt naar de water taxi.
Met de watertaxi varen we naar the Grand Palace, het paleis van de koning van Thailand. Het is druk en niet toegankelijk, ze zijn aan het bidden en de overleden monnik die daar woonde aan het herdenken. Jammer, dus alleen de gouden buitenkant van het paleis kunnen bewonderen.
We lopen nog wat rond en gaan dan einde van de middag richting hotel.

Morgen gaan we naar het kindertehuis, we worden 10:30u opgehaald door Pramote (Chai zijn contactpersoon vanuit de adoptie). Spannend!

Liefs Fleur en Chai

• 28 Oktober 2013 - 18:18

Louella:

Wat super om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Wat een andere wereld he?
    Spannend morgen naar het tehuis waar Chai vandaan komt. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen.
    Veel plezier!!
    Ik geniet helemaal mee van de verhalen en de foto's, echt leuk!

Dikke x Sebas, Louella en Fay

• 28 Oktober 2013 - 18:39

Ageeth:

Leuk om zo op de hoogte te blijven. Goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Ben benieuwd morgen in het kindertehuis. Geniet er van.
    Groetjes Kees en Ageeth.

P.S. Moest je die tassen voor je moeder kopen? Haha

• 28 Oktober 2013 - 21:15

Koos En Gerry:

Hoi Chai en Fleur,

Heel leuk om het verslag te lezen! Zijn benieuwd hoe jullie morgen het bezoek aan het weeshuis ervaren. Vandaag storm en regen in Nederland en veel omgewaaide bomen.
    Veel plezier, rustig aan en we blijven jullie volgen.

• 28 Oktober 2013 - 23:08

Frank En Anja:

Hoi Fleur en Chai,
    Geboeid hebben we het reisverslag gelezen. Wat een avontuur! Wat zullen jullie een indrukken op doen. Wat fijn, dat alles zo goed geregeld is voor/door jullie.
    En dan morgen het spannendste gedeelte. Geniet zoveel als jullie kunnen.
    Dikke kus, Frank en Anja.

• 29 Oktober 2013 - 06:18

Lianne:

Hoiii vakantiegangers!

Wat vet allemaal om te lezen :)
    Vandaag de grote dag, naar het weeshuis. Ben benieuwd naar je verhaal daar over.

"Niauw!" Hahaha

Xxx Lianne