Long live the king Bhumibol - Reisverslag uit Godown, Pakistan van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu Long live the king Bhumibol - Reisverslag uit Godown, Pakistan van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu

Long live the king Bhumibol

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Chai

14 November 2013 | Pakistan, Godown

Na 3 uur rijden wisselen we van bus, want die is zogenaamd beter.. Alle stoelen zijn stuk (kunnen alleen in ligstand) en de bus valt nog net niet uit elkaar. We hebben 2 chauffeurs die na een paar uur wisselen, de bus rijdt namelijk naar Bangkok wat vanaf Surat Thani (waar wij wisselen van bus) nog 9 uur rijden is.
We hebben na 6 uur rijden een stop bij een vies weg restaurant waar het stikt van de rode mieren!
Na een (vreselijke) bus reis van 9uur komen we aan in Huahin. We worden gedropt op een zogenaamd bus station, gewoon op de hoek van de straat bij een pin automaat waar een zwerver ligt te slapen. Gelukkig staat er een taxi te wachten die ons naar de villa brengt. Om 5 uur 's morgens liggen we eindelijk in bed. Wat was het weer een lange reis!

Zaterdag 9 november.
We slapen uit en gaan aan het einde van de middag naar Market Village, een heel groot winkelcentrum met moderne winkels maar ook met marktkraampjes. In Market Village zit een reuze supermarkt (soort Makro) waar we lekkere kruiden kopen voor thuis.
's Avonds eten we in het 'buurt restaurant' vlakbij de villa met live muziek. De plaatselijke buurt gek (die uit Haarlem komt) is er ook en die is dronken de Thaise dans aan het leren.

Zondag 10 november.
Het is alweer vroeg erg warm dus we doen overdag rustig aan. We gaan 's middags naar de pier waar heel veel vissersbootjes liggen.
Koning Bhumibol is op het moment in zijn paleis in Huahin (hij heeft volgens mij in elke grote stad een paleis). Het paleis in Huahin heet Klai Kangwon, dit betekent 'vrij van zorgen', dit paleis is favoriet van de koning.
De kust wordt bewaakt door 4 grote marine schepen voor het geval ze de koning iets aan willen doen. Koning Bhumibol wordt in Thailand op handen gedragen, in de straten van bijna alle steden/eilanden zie je om de 100meter een grote foto/poster van de koning. De koning is 85 jaar, en wie hem gaat opvolgen is nog onbekend. De zoon van de koning schijnt een playboy en rockefeller te zijn, de Thaise mensen zeggen dat het geen optie is dat hij zijn vader gaat op volgen.
Als de koning komt de overlijden zal het een grote ramp zijn. Toen de zus van de koning overleed was het in Thailand al een groot drama, laat staan als koning Bhumibol overlijdt.
Alles was op dat moment dicht, niks en niemand functioneerde meer en alcohol werd al helemaal niet meer geschonken.

Langs de zee heb je allemaal vis restaurant waar je vers gevangen vis kan eten. Je hebt prachtig uitzicht over zee en zien een man nog vissen in de branding.
Ook bezoeken we de nachtmarkt, een lange markt die elke avond is. Je kan hier leuke Thaise dingen kopen.

Maandag 11 november.
Het is weer bloedheet! Het is in Huahin wel iets koeler dan op de eilanden en Krabi. We gaan 's avonds weer naar de gezellige nachtmarkt en hierna belanden we in een leuke bar: Pete Pistol. De eigenaar is een Engelsman met 3 meiden achter de bar. Een ladyboy, een alleen thais sprekende vrouw en Tippy (Tippy two noemen we haar, Gooische vrouwen had ten slotte al een Tippy one). We hebben een gezellige avond met Tippy (zo gek als een deur) en de rest.
Als we naar huis willen is er geen auto taxi, maar alleen een scooter taxi. We kunnen volgens die jongen wel met z'n drieën op de scooter, nou laten we dat maar niet doen. We nemen ieder een scooter en worden netjes naar de villa gereden.

Dinsdag 12 november.
We gaan naar Elephant Village, een olifanten opvang. We zien hoe een olifant gewassen wordt. Hij werkt goed mee, zakt een beetje door de knieën en gaat op een gegeven moment zitten. Dat is een grappig gezicht, zo'n groot beest die op zijn kont zit. Als hij gewassen is geeft hij zijn verzorger netjes een pootje zodat hij op zijn rug kan klimmen.
In het begin van de village staat een klein baby olifantje, die is lief!
We gaan hierna weer naar het centrum van Huahin, maar het is te heet om rond te lopen. Bevangen door de hitte gaan we terug en nemen snel een duik in het zwembad.

Donderdag 14 november.
We ontbijten bij een tentje in de buurt, het is van een ouder stel. Ze doen erg hun best en we ontbijten heerlijk. We noemen ze Chai's opa en oma. Vanaf hier worden we opgehaald door een busje die ons naar Bangkok brengt (3uur rijden). In Bangkok blijven we nog 2 dagen, vanuit hier is het nog maar 30minuten rijden naar het vliegveld in Bangkok.

Nog 2 nachtjes slapen en dan zitten we alweer in het vliegtuig terug naar Nederland, het is voorbij gevlogen. Jammer, maar ook wel weer fijn om naar huis te gaan.
Maar nu eerst nog 1,5 dag genieten in het drukke Bangkok.

• 14 November 2013 - 21:15

Louella:

Geniet nog van de laatste dag!En dan weer lekker naar huis. Tot zondag!xx van ons

• 15 November 2013 - 19:16

Ageeth En Kees:

Bedankt voor de mooie verhalen. Goede reis terug.