Phi Phi Paradise - Reisverslag uit Ban Nam Chan, Thailand van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu Phi Phi Paradise - Reisverslag uit Ban Nam Chan, Thailand van Fleur en Chai - WaarBenJij.nu

Phi Phi Paradise

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Chai

08 November 2013 | Thailand, Ban Nam Chan

Na een dag van 11 uur reizen komen we om 23uur eindelijk veilig aan in Krabi, Ao Nang om precies te zijn. We checken in bij het hotel die we eerder die middag hebben geboekt. Wooow, wat een wereld van verschil! We ploffen neer op ons kingsize bed, heerlijk na zo'n lange (rot) dag! Maar we hebben wel een voldaan gevoel dat alles gelukt is.

Zondag 3 november.
De volgende dag hebben we ook nog is een super de luxe ontbijt, daarna gaan we lekker aan het zwembad liggen. We lunchen aan de bar in het water, echt heel leuk! Einde van de middag gaan we de omgeving van Ao Nang verkennen. We hebben ongeveer 20minuten gelopen en dan begint het te plensen.. het blijft maar regenen. Gelukkig ben ik een echte Hollander en altijd voorbereid op regen, dus de paraplu in mijn tas komt goed van pas.

Maandag 4 november.
Vandaag gaan we weer verhuizen, de planning was al dat we vandaag in Ao Nang zouden aankomen, dus verplaatsen we ons alleen naar een ander hotel.
Grappig, want het hotel is 500 meter verderop, iets dichterbij het centrum en strand.
We lezen op internet dat een veerboot voor de kust van Pattaya is gezonken door overbelading. Dat is even schrikken aangezien we zelf hebben gezien hoe alles word vol gestopt en net zelf met de veerboot zijn geweest.
Gelukkig zijn wij heel aangekomen.

's Avonds drinken we een drankje in een kroeg, praten met een Thaise vrouw die daar werkt en spelen Jenga met haar. De ladyboy van de kroeg vindt Chai wel interessant en wil graag met hem op de foto haha.

Dinsdag 5 november.
We worden 9uur opgehaald en worden naar de pier van Ao Nang gebracht. We stappen op een speedboot die ons een eilanden tour geeft, we bezoeken 4 eilanden die bij de Phi Phi eilanden horen. Als eerst komen we op 'prinses' van de Phi Phi eilanden, het is prachtig! Er staat ook een hotel op, vrij nieuw want na het tsunami van 2004 is alles opnieuw opgebouwd. De stranden zijn echt wit en de zee helder blauw, een plaatje!
Het volgende eiland is Chicken Island, het eiland heeft de vorm van een kip. We varen iets verder en daar mogen we snorkelen. De visjes hebben allerlei kleuren en zwemmen dicht bij je. Als ik klaar ben zwem ik naar de boot, een hele school visjes komt achter me aan. De gids en kapitein liggen in een deuk. Ik voel ze langs me lichaam zwemmen, brrrrr.. maar ze doen gelukkig niks.
We gaan weer verder en komen op een ander gedeelte van Phi Phi, dit is nog mooier. Geloof ons, de plaatjes op google liegen niet, wij hebben dezelfde foto's gemaakt! We lunchen op het witte strand en zwemmen in de blauwe zee, geweldig!
Het laatste eiland is Railey Island, dit is een mini eiland waar je gewoon een rondje kan lopen/half zwemmen. Als het eb is kan je naar het eiland er naast lopen.

Woensdag 6 november & donderdag 7 november.
Rustige dagen, hebben ten slotte ook vakantie. 's Avonds zitten we met een gezellig Nederlands stel te drinken, de wijn en rum cola gaat er goed in en het wordt erg laat. De dag erna moeten we dit bezuren, zwaar gaar!
's Avonds gaan we naar een (cabaret) show door ladyboys gegeven. De ladyboys zijn prachtig, net echte dames.. tot ze hun mond open doen.

We spreken nog met mensen die hier al 20 jaar komen, hun hebben een huis in Ao Nang. Hun hebben het Tsunami meegemaakt, indrukwekkend verhaal! Op Ao Nang was het iets minder erg dan op Phuket en Phi Phi Island (dit was totaal weg gespoeld). Maar ook op Ao Nang spoelde de lijken door de straten, opgeblazen door het water en hierdoor waren de meeste niet te identificeren. Het tsunami (4 meter hoog) heeft alles verwoest. Onvoorstelbaar!
Je ziet op Ao Nang om de paar meter een bord met tsunami evacuatie route.

Vrijdag 8 november.
Vandaag vertrekken we naar Hua Hin, ongeveer 600km vanaf Krabi. We hebben een busticket geboekt en wachten op het busstation op de bus naar Bangkok met Surat Thani en Hua Hin als tussen stop. De bus zit vol met alleen maar bacpackers. Met een beetje geluk heb je eentje voor je die zich een paar dagen niet heeft gedoucht, en ik heb dat geluk. Ze heeft haar stoel zo ver naar achteren dat ze zowat op mijn schoot ligt. Die chicken doet haar stoel gewoon niet naar voren als je het vraagt.
Gelukkig stappen we in Surat Thani over (= 3 uur rijden) op een grotere bus. Dan moeten we nog 5uur naar Hua Hin.
Nu nog 5,5 uur te gaan....

Liefs Chai en Fleur

• 08 November 2013 - 20:34

Ingrid En Bert:

Hoi Fleur en Chai, wat een leuke verhalen hebben we net gelezen. Leuk geschreven en het geeft een mooi beeld van die prachtige reis die jullie maken. We blijven het volgen. Nog veel plezier de komende week. Een dikke zoen van Ingrid en Bert

• 09 November 2013 - 00:20

Lianne:

Geef die stink backpacker ff een schop naar voren fleur! Hahaha!

• 09 November 2013 - 09:43

Anja De Wit:

Bij het lezen van jullie beschrijvingen, speelt er een klein filmpje in mijn hoofd. Maar of het de werkelijkheid benadert.....?
    Door dit " dagboek" hebben jullie een prachtige herinnering aan deze indrukwekkende reis.
    Nog veel plezier.
    Dikke kus van Frank en Anja.

• 09 November 2013 - 13:16

Ageeth En Kees:

Wat weer een super mooi verslag. Geniet nog van jullie laatste week.

• 10 November 2013 - 12:08

Louella:

Wat doen jullie veel en leuk hoe jullie het opschrijven.
    Nog 1 week en dan zit het er weer op. Geniet nog van de laatste week.
    Erg benieuwd naar de rest van jullie verhalen en foto's.
    Dikke kus van ons.